2,5 millió forint volt egy 3 km-es ittas autózás teljes költsége. Az alkohol lebomlásáról alkotott tévedések évente ezreket küldenek utánképzésre.
BLOG
Grazi kutatók állítják: egy egyszerű zöld lámpa az autó elején akár 17%-kal csökkentheti a balesetek számát a kereszteződésekben.
Tovább Féklámpa elöl? Állítólag 17%-kal kevesebb baleset lehetne ettől
BMW-s, szőke nő, fiatal vagy idős sofőr – mikor segítenek és mikor ártanak ezek a sztereotípiák a közlekedésben? Szakértők válaszolnak.
Tovább Közlekedési sztereotípiák: mikor segítenek és mikor ártanak a biztonságos közlekedésben?
Változnak az eszközök és a társadalom, ezért új táblák és piktogramok kellenek, vélik az illetékesek.
Nem csak az ittas vezetés, hanem a másnaposság is jelentős kockázatot jelent az utakon. Sokan alábecsülik ennek a kockázatát.
Vajon Magyarország hol áll a listán?
Tovább Európai legvakmerőbb sofőrjei: országonkénti felmérés
Eddig azt hallottuk, a körforgalom a legjobb, ha biztonságos kereszteződést kell létesíteni. Felső-Ausztriában viszont most épp egy körforgalmat alakítanak át a szaporodó balesetek és a kaotikus csúcsforgalom miatt lámpás kereszteződéssé.
Tovább Nem mindig a körfogalom a nyerő – legalábbis Ausztriában így gondolják
A nyáron eltárolt energiával télen fűtenék az utakat. Volt jég, nincs jég!
Tovább Ellopják a sót – innovatív kanadai kísérlet az utak jégmentesítésére
A spanyol sztrádákon hamarosan már nem kell elakadásjelző háromszöget kitenni baj esetén, kell viszont helyette villogó a tetőre. A külföldi autósokat is érinti a változás, ha az országban járnak!
Tovább 2026-tól minden spanyol utakon közlekedő kocsiban kell lenni egy sárga tetővillogónak!
Tippek arra, hogyan párátlanítsuk és/vagy jégtelenítsük az autót télen. És végre megtudtam valamit a Windexről (emlékezz: Bazi nagy görög lagzi)
Tovább Praktikák, hogy kilássunk a szélvédőn + tudományos magyarázatok
Franciaországban fel (na jó, inkább be) lehet jelenteni az idős hozzátartozót, barátot, akiről úgy gondolják, veszélyesen vezet. Erre Magyarországon már van megoldás: rendszeres orvosi vizsgálat.
Ne essen, repüljön le, és ne takarjon ki - és akkor minden rendben lesz.
Tovább Rénszarvasagancs és piros orr – avagy a biztonságos karácsony környéki autódekorálásról
Bár szakértői vélemények hangzanak el a témában, egyelőre nincs végső igazság.
Tovább Tényleg biztonságosabbak a SUV-ok a mezei személyautóknál?
Sok a teherautó meg a villamos. Ha jól értjük, ez itt a probléma.
Tovább Ezekben az országokban a legrosszabb vezetni; Magyarország is rajta van a 25-ös listán
Nem látunk ki, a lepottyanó darabok másokat veszélyeztethetnek/zavarhatnak/megijeszthetnek.
Nem csökkennek úgy a halálos kimenetelű balesetek, ahogyan azt az Európai Bizottság előirányozta.
Tovább Tavaly 20 400 ember vesztette életét közúti balesetben az EU-ban
Bernd Mayländer, az F1 Safety Car pilótájának pro tippjei.
Tovább Tippek a Forma–1-es profitól: helyes reakció kritikus helyzetekben az őszi utakon
Fokozatosan egyre erősebb jelzéseket küld az autó a sofőrnek, ha úgy érzi, gyerek vagy akár állat maradt a hátsó ülésen.
Tovább Halló, itt az autód beszél! Gyerek maradt a hátsó ülésen!
Néhány tipp autósnak, kerékpárosnak, rolleresnek, gyalogosnak, hogy csökkenhessenek a balesetek. Egyszerű dolgok ezek.
Tovább Ősz és egyre rövidebb nappalok: veszélyben a gyalogosok, bringások, rolleresek
Leginkább csak a járművezető lehet felelős egy vadbalesetben és hivatalosan az állat árát is meg kellene fizetnie Magyarországon.
A spanyol El País komoly áttekintést ad az ittas vezetés kockázatairól, érdemes elolvasni mindenkinek, aki szokott inni is, vezetni is.
Most már szabályozás is lesz (valószínűleg) az USA-ban, hogy a batár SUV-ok és pick-upok okozta gyalogosbalesetek kockázatát enyhítsék. Túl magasan van a motorháztető – ez a legnagyobb baj.
Néhány tipp, melyekkel könnyedén túlélhető az éjszakai hosszabb távú autózás.
Nagyon megnő a vezetés közben okozott hibák száma, ha "csak picit" is a képernyőt bámuljuk. Francia tanulmány.
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések