Elvileg nem terveznek sebességkorlátozást a német autópályákon. A kínai autók feljövőben, kivéve néhány, közlekedésbiztonságot érintő ponton. Angliában gondok vannak az okos-autópályákkal. Ausztráliában mobilfigyelő kamerákat tesztelnek. Súlyosan elhasalnának a vizsgán az olasz sofőrök.
BLOG
Ausztriában szigorítottak - akár az autót is bukhatjuk. Magyarországon azt mondják, jobb a közlekedésbiztonság, mint látszik. Németországban jobban odafigyelnének. Újított a Waze, és az osztrák autópálya-kezelő is. Teherbringákat hívnak vissza.
Tovább Az autó elkobzásától a Waze újításáig – heti közlekedésbiztonsági összefoglaló
Csak egy átlagos reggelnek indult, végül majdnem csúnya vége lett. Ez annak a története, hogy miként állt neki előttem büntetőfékezni egy öreg Audi sofőrje.
Tovább Így büntetőfékeztek előttem az M5-ösön. Lehet-e bármit tenni ellene?
Túl nehezek az elektromos autók ahhoz, hogy a szalagkorlát, mint utolsó esély megállítsa őket. A buszsávokat nem tiszteljük. Egyelőre nem mondhatjuk, hogy az e-roller veszélyesebb mint a bicikli. Nem lesznek fizetőkapuk Horvátországban.
Megint több a baleset a vasúti átjárókban, leginkább figyelmetlenség miatt. Csehországban idén már lehet, hogy lesznek 150-es autópálya-szakaszok. Egyre szélesebbek az autók. Jók lettek a tavalyi töréstesztek. Mit jelentenek a furcsa pöttyök a német utakon? Hogyan tanuljunk a hibáinkból?
Az M5-ös autópályán fotóztuk ezt a különleges szállítmányt: vajon minden rendben van vele?
Tovább Mindjárt kiesik valami hatalmas tárgy ebből a kamionból?!
Frankfurt belvárosának egyes részein 20 km/h lesz a max. Kínai autópályákon lézerfénnyel próbálják éberen tartani a sofőröket. Egyes francia autópályákon kiiktatják a fizetős kapukat - mégsem tetszik sokaknak.
Mindenki tisztában van vele, hogy milyen sebességgel szabad közlekedni az autópályán. Azt már jóval kevesebben tudják, hogy milyen sebességgel érdemes haladni, ha szeretnénk elkerülni a felesleges stresszt és a veszélyes helyzetek jelentős részét.
Tovább Biztonságosan közlekedni az autópályán, 1. rész: "Én, a sebesség..."
Napi abszurd: hatalmas tököket előztünk az osztrák Déli Autópályán.
Az elmúlt hetekben valamikor, amikor nem figyeltünk, az M1-M7 Kelenföld és az Egérút között megszűnt autópálya lenni.
Jócskán a megengedett maximum tempó alatt autózva is kényelmesen el lehet elsuhanni a belső sávokban tötymörgők mellett.
A Magyar Közút weboldalának térképén megnézheted, melyik pihenőben van játszótér, üzlet vagy gyalogos átjáró a túloldali pihenőbe, egy gyors félúti találkozóhoz.
Tovább Ha nem mindegy, milyen autópálya-pihenőben állsz meg, itt kiválaszthatod a szimpatikusat
Bocs, hogy egy autópálya nevéért lelkesedünk.
Többen szemben hajtottak fel a frissen átadott autópálya-szakaszra, gyakorlatilag túl új volt nekik a helyzet.
Lehajtó helyett a felhajtón hagyta el egy autós az M1-es autópályát.
Tovább Simán, szembe a forgalommal hajtott le az M1-esről egy autós
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. gyorsforgalmi utakat figyelő kamerái számtalan meredek és sokkoló esetet rögzítettek már, de olyat, mint ami hétfő délután történt az M1-es autópályán, még a tapasztalt diszpécserek sem nagyon láttak: egy fiatal férfi ugyanis e-rollerrel közlekedett az ország legforgalmasabb autópályájának leállósávján Bicske térségében.
Tovább Laza életveszély az M1-esen, rollerrel hajtott egy férfi a leállósávban
Gyakorlatilag már heti szinten történnek ilyen szomorú balesetek, amelyeket egy kis odafigyeléssel el lehetne kerülni.
Tovább Már megint munkagépbe csapódott egy vakon repülő autós
Miért költözik el egy autópálya-matricás ügyfélszolgálat az autópálya mellől? Ráadásul az egyik legforgalmasabb!
Tovább Kitolás: az autópálya mellől a városba költözött a NÚSZ ügyfélszolgálata
Volt itt minden: villámgyors autós üldözés az autópályán, helikopteres egységek bevetése, trükközés, hőkamera, futkározás az erdőben...
Figyelmetlen (vagy mobilozó?) autós ismét használhatatlanná tett egy energiaelnyelőt . M1-es autópálya, Tatabánya közelében.
Ahogyan az lenni szokott, sokan az utolsó pillanatra hagyják az autópályamatrica-vásárlást. Ez most csak azért fontos, mert a 2020-as éves e-matricák hamarosan, január utolsó napján lejár.
Az ember csak nézi ezeket az egyre szaporodó videókat és nem hisz a szemének. Miért, miért, miért hajtanak fel autósok a sztráda rossz oldalára? Nem látnak? Hülyék? Be vannak lőve? Meg akarnak halni? Nem bírtuk ki, hogy ne kapjunk választ erre a kérdésre és elkezdtünk telefonálgatni.
Tovább Miért hajtanak fel időnként néhányan a forgalommal szembe az autópályán?
- Újabb bejegyzések
- Korábbi bejegyzések