Mi is így gondoltuk, de egy önvezető autós startup vezére most megerősítette: az önmagát valóban megbízhatóan elvezetni képes autó fejlesztése még évtizedekig eltarthat. Gavin Jackson, a brit Oxa CEO-ja a londoni Google Cloud Next keretében tartott előadásán beszélt meglepően őszintén a témában. Mint mondja, hiába gyűjtik szorgosan a forgalmi adatokat az önvezető járműveket programozó cégek, ha egyszer a forgalom valóságában létrejöhető szituációk száma szinte a végtelenhez közelít. Az önvezető járműveket vezérlő szoftvernek minden egyes régióban egy rutinos helyi sofőréhez mérhető mennyiségű helyi tapasztalatokkal kell rendelkezni ahhoz, hogy biztonsággal képes legyen elnavigálni a térségben.
Oké, csak erősen hunyorítva érinti a közúti közlekedést, de azért számunkra is fontos hír, hogy Kína első hidrogéncellás hajója sikeresen teljesítette első útját a Jangcén. Az ötven méter hosszú, 500 kW-os hidrogéncellával felszerelt, belvízi utasszállításra épített Sanxia Qingzhou 1 szolgálatba állását követően évi 103,16 tonna CO2-kibocsátást vált majd ki és hozzájárul a kínai hidrogén-infrastruktúra fejlődéséhez.