Nincs technológiai innovációs jelentősége, csak egy kerek jubileum: szeptember 17-én elkészült az ötmilliomodik Tesla személyautó. A gyártás felpörgése az amerikai gyártónál az utóbbi években indult meg igazán: a 2003-ban még Tesla Motors néven alapított vállalat (ma Tesla Inc.) 2020-ban, a sorozatgyártások megindulása után 12 évvel gyártotta le az egymilliomodik kocsit, innen 18 hónap kellett a második millióhoz és már csak további két év az ötödikhez. Az ötmilliomodik Tesla egy Model 3 volt, a kocsi Sanghajban gurult le a szerelőszalagról.
Újrahasznosított korommal gyárt gumikat a Continental. A visszagyűjtött abroncsokból készülő gumigranulátumot a Continental partnervállalata, a Pyrum Innovations pirolízissel hasznosítható ipari nyersanyagokká alakítja - ezek egyike az új gumi gyártásánál is felhasználható ipari korom (Carbon Black). A Continental a reciklált kormot egyelőre a tömör gumiabroncsokat gyártó korbachi (Németország) üzemében használja fel, egyebek mellett targonca-abroncsok gyártásához. A Continental úgy tervezi, hogy 2050-re képes lesz teljes gumiipari portfólióját fenntartható módon gyártani.
Késnek a szilárdtest-akkumulátorok? A Lexus 2019-ben még 2024-re ígérte az új technológiájú, gyorsan tölthető, hosszú élettartamú lítium-ion akkumulátorok megjelenését szériaautóiban. Az anyacég, a Toyota viszont csütörtökön publikált forgatókönyve szerint valójában csak valamikor 2027 táján kezdi majd alkalmazni elektromos autóiban a számára a Panasonicnál fejlesztett szilárdtest-akkut. Addig viszont látunk még valami érdekeset a lítium-vas-foszfát akkuk terén is a Toyotától!
A hidrogénalapú mobilitás egy új nyergesvontató prototípusával gyarapodott a múlt héten. A Toyota és a VDL Groep bemutatta azt az üzemanyagcellás kamiontraktort, amelynek fejlesztéséről csak tavaly májusban állapodtak meg. A hidrogéncellás vontató (és a hamarosan elkészülő négy másik prototípus) útnak indul Európában, a japán és a holland járműgyártó pedig egy ötéves tapasztalatgyűjtés során mérik fel, milyen hidrogénlogisztikai hálózatra lenne szükség a kontinensen, ha tényleg komolyan gondolnák, hogy ideje a nehéz teherautókat lecserélni dízelről zéró károsanyag kibocsátású, gyorsan tankolható, kis tömegű, az akkumulátoros elektromos teherjárműveknél sok szempontból sokkal praktikusabb hidrogéncellás technológiára.