Autós újságíróként és a hazai közúti közlekedés felhasználói oldalán tapasztalható gondokkal-bajokkal, hibákkal, foglalkozó civil szervezet, a Traffix.hu-t üzemeltető Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesület elnökeként kaptam meghívást egy józsefvárosi vitaestre, ahol Rádai Dániellel, városfejlesztésért felelős kerületi alpolgármesterrel és Lajos Bélával, a Kis Távolságok Városa Alapítvány alapítójával csevegünk majd a városi élet és az autózás kapcsolatáról.
Nagyon örülök a felkérésnek! Ugyan én nemhogy nyolcadik kerületi, de még csak fővárosi lakos sem vagyok, viszont a bővebb agglomerációban élek és a munkám miatt vagy egyéb okokból gyakran kell bemennem a fővárosba illetve átmennem rajta. A Budapestre és Budapesten közlekedés nekünk, alkalmi vagy akár rendszeres ingázóknak, vidékieknek egészen mást jelent, mint azoknak, akik a fővárosban élnek és rettenetesen korrekt dolognak tartom-tartanám, ha a fővárosi közlekedéssel kapcsolatos tervek, ötletek, elképzelések véleményezésében, formálásában szerepet kapnak azok is, akik nem helyi lakosként, viszont ott dolgozóként, fogyasztóként(!), alkalmi látogatóként viszonyulnak a fővároshoz.
Budapest, Deák tér környéke, 1890 körül. Kép: MTI
Autós szakújságíróként csaknem valamennyi európai fővárosban és számos nagyvárosban jártam illetve vezettem már, mindig a közlekedésre nyitott szemmel. Ismerem Budapest és Magyarország földrajzi és gazdasági adottságait, az ország sugaras közlekedési rendszerét, a főváros klimatikus és domborzati viszonyait. Úgy gondolom, Budapest közlekedésének jövőjét, a forgalmi rend kialakítását nem lehet annyival elintézni, hogy fúj, autók, járjon mindenki gyalog meg biciklivel, de azt is értem, hogy a fővárosi lakosok nagy része szeretne tiszta, csendes, kellemes környezetben élni. És imádom az autózást, számomra a gyors, kényelmes, szabad közlekedés az emberi civilizáció egyik legfontosabb vívmánya. Igazán kíváncsian várom, megértjük-e majd egymást pénteken a józsefvárosi urbanistákkal!
Az esemény FB-ajánlója itt található - aki nem tudja követni, ne aggódjon, a vitaest után beszámolok majd róla, mire jutottunk!