Túlzó sebességkorlátozás az építés alatt álló M0-n és M1-en

Probléma leírása

Sem az M0-n, sem az M1-es Budapesttől távolodó oldalán nem reális a 60 km/h sebességkorlátozás, komolyan veszélyezteti saját magát, aki megpróbálja betartani. Még a kamionok túlnyomó többsége is 90 körül megy itt, a szabálykövetés jelentene veszélyes sebességkülönbséget és szinte biztos balesetet.

Videó

Helyszín

M1 autópálya és M0 autóút

Megoldási javaslat

80 km/h sebességkorlátozás és sebességellenőrzés az érintett szakaszokon.

Események

2020.05.22.
Bejelentettük a Magyar Közútnak a veszélyes diszkrepanciát a valóság és a szabály között.
2020.05.25.
Válaszolt a Közút, sajnos megoldás nem lesz: "Azokon a szakaszokon ahol a kivitelező dolgozik a rendelkezésre álló forgalmi sáv leszűkül, illetve emberek is találhatók az úton. Ott mindenképpen szükséges a 60 km/órás sebességkorlátozás. A kivitelező több helyen végez munkát, a munkaterület is viszonylag hosszú. Így azokon a részeken, ahol éppen nincs munkavégzés, ott megengedhető lenne a 80 km/órás sebesség. Ez azonban akár egy munkanapon belüli is többször változhat. Az állandóan változó sebességkorlátozás egy néhány kilométeres szakaszon a járművezetők számára is nehezen követhető lenne. Emellett vannak olyan szakaszok is például pihenőhelyek, csomópontok felhajtóágai, ahol a biztonságos becsatlakozáshoz szükséges a csökkentett sebesség. Így indokoltnak tartjuk a munkaterület teljes hosszában az egységes sebességszabályozást. A sebességet kisebb forgalomban sajnos valóban nem tartják be az autósok, de ezt szankcionálni közútkezelőként nem áll módunkban."

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ