Hibás lámpaprogram

Probléma leírása

"A Kerepesi úton az AVIA és CEU Konferencia Központnál lévő jelzőlámpa a Kerepesiről a belvárosba jövő forgalmat annyira lassan engedi, hogy a reggeli órákban egészen a Sashalmi metró megállóig dugó van, több km hosszan, egy 5 perces út 20 percbe telik. A Veres Péter/Kerepesire a mellékutcákról folyamatos a kocsik sorolása is, így egy zöld alig észre vehető a lámpa mögött, elviselhetetlenül lassú az előre haladás. A jelzőlámpa után szinte üres az út a következő lámpáig, így azt gondolom, hogy át lehetne engedni több autót is. A keresztező forgalom sokkal kevesebb, ott szinte nincs is várakozás.". A Budapest Közút válaszában azt írta, hogy tudnak a vasúti jelzőberendezés hibás működéséről, már keresték a MÁV-HÉV Zrt.-t a javítás ügyében, de most megsürgetik a probléma megoldását.

Helyszín

Budapest, Kerepesi út 89, 1106 Magyarország

Megoldási javaslat

Lámpa átprogramozása

Események

  • 2018.03.26. - Bejelentettük a problémát a Budapest Közútnak - 2018/200
  • 2018.08.06. - Bp. Közút válasz: Ez a csomópont egy fénysorompóval kombinált közúti jelzőlámpa. Itt a jelzőlámpa működését befolyásolja a vasúti (jelen esetben hév) fénysorompó működése, hiszen annak tilos jelzése alatt a hévet keresztező irányoknak a közúti jelzőlámpa sem adhat szabad jelzést. Ennek kompenzálására hév elhaladása után a hévet keresztező irányok több szabad jelzést kapnak. A helyszínen már korábban olyan hibajelenséget tapasztaltunk, hogy a vasúti berendezés a hév elhaladása után bizonyos késleltetéssel újabb, de ezúttal téves hév be- és kijelentkezési jelet ad, aminek következtében a normális esetben csak hév áthaladása után működő, az Egyenes utcának megnövelt szabad jelzést adó program a szükségesnél többször fut le, így a Kerepesi út arányaiban a terezettnél kevesebb zöldidőt kap. Ezt a hibajelenséget a MÁV-HÉV Zrt. felé már korábban jeleztük, de mivel a jelenség továbbra is fennáll, megsürgettük a hibajavítást. A hiba kijavítása esetén a Kerepesi út forgalmában javulás várható, de azt meg kell jegyeznünk, hogy a reggeli csúcsidőben a Kerepesi úton a városközpont felé teljesen torlódásmentes állapotra akkor sem lehet számítani, hiszen minden kereszteződésben a betorkolló utakról többlet forgalom csatlakozik a Kerepesi út forgalmához, és ez az utolsó jelzőlámpás csomópont a nagyobb kapacitású, osztottpályás 2x2 sávos szakasz előtt.
Megnyert zavaró