Kanyarodósávok elosztása a Rákóczi hídról a budai rakpartokra

Probléma leírása

A Rákóczi hídról Buda felé haladva és a rakpartokra lekanyarodva három sáv közül lehet választani: a bal oldali a felső rakpartra (Pázmány Péter sétány), a középső sáv az alsó rakpartra (Henryk Slawik rakpart), a jobb oldali sáv a Dombóvári útra vezet. A hídról jobbra lekanyarodva kell választani a három sáv között, és míg a bal és a jobb oldali sávok egyértelműek, hogy hová mennek, a gyakorlat szerint a középsőből sokan meggondolják magukat, és nem az alsó, hanem a felső rakpartra kanyarodnak, ahol az ívük találkozik az eleve oda menni szándékozókkal. A segítségként felfestett terelővonalak szaggatottak, ezért az autósok a kanyarodás közben is irányt váltanak, de ez balesetveszélyes helyzetet szül. A kereszteződésben történő sávváltás nem mellékesen le is lassítja az autókat, ezért kevesebben jutnak át egy lámpaváltásra.

Helyszín

Budapest, Neumann János u. 2, 1117 Magyarország

Megoldási javaslat

Mivel a felső rakpartra (Pázmány sétány) két sávra lehet ráfordulni, ezért logikusabb lenne, ha a híd lehajtójának bal oldali sávja a Pázmány sétány belső sávjába vezetne, a lehajtó középső sávjában haladva pedig el lehetne dönteni, hogy balra a Pázmány sétány külső sávjába, vagy egyenesen a Slawik rakpartra haladunk tovább. Az irányokat egyértelműbb táblázással és felfestéssel kellene segíteni.

Események

2020.08.04.
Bejelentettük az ügyet a Budapest Közútnak.
2020.09.03.
Megérkezett a válasz a Budapest Közút Forgalomtechnikai Igazgatóságától. Örülünk, hogy felvetésünk nyomán foglakoztak vele, és íme, a válasz: " A Rákóczi híd Pázmány Péter sétány kereszteződésénél a Rákóczi hídról lehajtó és balra az alsó rakpartra és a felső rakpartra tovább haladó forgalom elosztása tárgyában írt levelükre az alábbi választ adjuk. A Rákóczi hídról lehajtó forgalmat megszámoltuk, a helyszínt megvizsgáltuk. A számolt adatok azt mutatják, hogy a két rakpartra (felső és alsóra) közel azonos számú gépjármű haladt (251-260 j/h). A besorolás rendjét jobb és bal oldalon jelzőtáblák jelzik és zöld útirányjelző táblákban is szerepel az alsó és felső rakpartra vezető sávok tovább haladásának megjelölése. A fentiek alapján a forgalmi sávok kiosztását jelenleg nem tartjuk indokoltnak átalakítani. Rövidtávú fejlesztési tervek között szerepel a budai fonódó villamos újabb ütemének végig vezetése a felső rakparton. A villamosvonal mellett a Pázmány Péter sétányon az elkészült tervek szerint észak felé csak egy sáv lesz kialakítva, ezért sem célszerű most két sávot vezetni a felső rakpart felé."

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ