Indokolatlan és veszélyes 40-es korlátozás a 81-esen - 20180703_1

Probléma leírása

Nyolc kilométeren át kellett teljesen értelmetlenül 40-nel mennie a forgalomnak a 81-esen, Kisbér és Mór között. Pontosabban kellett VOLNA, az autók 80-90-nel mentek. Veszélyt csak az jelentett, amikor valaki megpróbálta legalább közelítően betartani a 40-et.

Videó

Helyszín

81-es út, 36-28-as km-szelvény

Megoldási javaslat

A hasonlóan túlzó sebességkorlátozások törvényi tiltása, a konkrét helyszínen pedig azonnali forgalomtechnikai felülvizsgálat az útkezelő részéről.

Események

2018.07.03.
Bejelentettük a Magyar Közútnak a problémát, várjuk a választ.
2018.07.03.
Megjött a Közút válasza, idézzük: "A 81-es főúton Mór és Komárom-Esztergom megye határa között jelenleg az útszakasz teljes felújítása zajlik (burkolat, padka,vízelvezető árok, buszöblök, forgalomtechnikai jelzések). Az érintett szakaszon jelen pillanatban 40 km/h sebességkorlátozás és előzési tilalom, illetve jelzőőrös irányítás, úton folyó munka és útszűkület táblajelzés van érvényben a munkálatok, illetve a hiányzó forgalomtechnika elemek miatt. Ahogy a videón is látszik, jelen pillanatban a szakaszon nincs padka, nincs burkolatjel, nincs kopóréteg, több esetben hossz és kereszt irányú slusszal (aszfalt ék) van lezárva az aszfalt réteg, továbbá a kivitelező a szakaszon mozgó tereléssel dolgozik, megjelenhet munkavégzés miatt bárhol a 9-es munkaterületen. A fentiek közül, ha egy is hiányzik a munkaterületen a vonatkozó jogszabályok és útügyi műszaki előírások alapján sebességkorlátozást, továbbá veszélyt jelző és tilalmi táblákat kell bevezetni. A kopóréteg építése az ütemezés szerint 2018. június 29-én, pénteken kezdődött, de aszfaltkeverő hiba miatt csak egy rövid szakasz készült el, félpálya szélességben. A Kivitelező tájékoztatatása szerint a kopóréteg építés 2018. július 4-én, szerdán folytatódik. A kivitelezővel megkötött szerződés szerint a felújítási munkákat legkésőbb 2018. augusztus 20-ig be kell fejezni. A fentieket összefoglalva a sebességkorlátozás indokolt, a videón szereplő autósok pedig nemcsak a sebességkorlátozást, hanem az előzési tilalmat is figyelmen kívül hagyják. A közlekedők türelmét és megértését kérjük, a felújítás az ő érdekükben zajlik, és a bevezetett korlátozások is az ő és a munkaterületen dolgozók testi épségét védik. Egy ekkora munkaterületen, ha betartják az autósok a korlátozásokat, akkor is csak pár perccel hosszabb menetidővel számolhatnak, viszont, ha azt figyelmen kívül hagyják, akkor magukat és a többi közlekedőt is rendkívüli módon veszélyeztetik, erre pedig nem a sebességkorlátozás változtatása a megfelelő módszer."
2018.07.03.
Viszontválasz a Közútnak: "A videón látható útszakasz kb. 90%-án volt útpadka, volt kopóréteg. Munka viszont nem, sehol. Arról nem is beszélve, hogy pl. itt sincs se felfestés, se normális padka, de néhol még aszfalt se nagyon: https://www.google.hu/maps/@47.4635582,18.5348275,3a,75y,155.87h,100.32t/data=!3m7!1e1!3m5!1sbF3Px_Z06Cy3t5cuYoKczA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DbF3Px_Z06Cy3t5cuYoKczA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D226.4762%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656 aztán valahogy mégis megoldják az autósok egy szem 40-es tábla nélkül is a nem-meghalást, nap mint nap. Tényleg nincs semmilyen eszköz, hogy egy ennyire nyilvánvaló ok nélküli, felelőtlen túlszabályozást meg lehessen akadályozni?"
2018.07.04.
Újabb válasz: Ahogy arról már írásban és személyesen is többször beszéltünk, az Útügyi Műszaki Előírásoktól nem térhetünk el. Mivel ez egy nemrég kezdődött és folyamatban lévő munka, ezért nem tudunk eltekinteni a 40-es táblától. Azért sem láttál munkát, mert ahogy írtuk, keverőtelep hiba miatt nem tudott dolgozni a kivitelező. A padka nincs kész, ezért is volt sávos terelőtábla, hogy ne hajtsanak le az útról az autósok, felfestés nincs, amin haladtál, az nem kopóréteg, hanem kötőréteg volt. Ha a felsoroltak közül csak egy nem lenne meg, akkor is 40-es táblát kellene alkalmazunk. Addig, amíg az ÚME nem változik, attól eltérni nem tudunk. Ugyanakkor ebben már konkrét előrelépés van, dr. Mosóczi László közlekedésért felelős államtitkár úr június 28-ai levele alapján munkacsoportot hoztak létre az országos közúthálózat sebességszabályozásának egységesítésére, amibe beletartozik az Útügyi Műszaki Szabályozás módosítása is. Ha utóbbi módosul, akkor mi a szerint tudunk táblázást elrendelni a munkaterületeken a kivitelezőktől.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ