Description
Ez a kereszteződés mintha szándékosan úgy lett volna kialakítva, hogy mindenkit elriasszon, aki arra akar közlekedni.
1. Minden gyalogosátkelőnél van nyomógomb, de minek? Akár van gyalogos, akár nincs, nincs hatással a lámpára, rendszeresen zöldet ad a nem létező gyalogosnak (reggel 5-kor is), az autók meg állnak.
2. A HÉV átjáróval a zöld nincs összehangolva, ha a HÉV átjáróban piros a lámpa, akkor is engedi arrafelé a forgalmat, ami értelemszerűen megáll, de a HÉV-vel párhuzamos (egyébként szabad irányt) nem engedi át folyamatosan.
3.A HÉV megállók mintha úgy lennének kialakítva, hogy a forgalom minél hosszabb ideig blokkolva legyen. Ahogy szerintem működnie kéne: a sorompó lemegy, amikor a HÉV kb. 300 m-re jár a megállótól, a HÉV átmegy az átjárón és utána áll meg, a sorompó felemelkedik, az átjáró működik, közben a HÉV utasai fel-le szállnak. Most ezzel szemben a sorompó lemegy, amint a HÉV elindul az előző állomásról, de mivel csak döcög, eltelik 1-1.5 perc, mire a megálló közelébe ér. A megálló az átjáró előtt van, a HÉV megáll, az utasok fel-le szállnak, a forgalom áll, a HÉV elindul, de mire felemelkedhetne a sorompó mert már majdnem a következő állomáson jár, befut szemből a másik és minden kezdődik elölről.
Location
Budakalász, Szentendrei út 1, 2011 Hungary
Solution Proposal
Két első pont: mivel a teljes átjárót pár éve átépítették, a gyalogosátjárók nyomógombjai is fel vannak szerelve, feltételezem, hogy minden be van kábelezve a föld alatt, szóval már csak egy kis forgalomtechnikai programozás kérdése az egész. Harmadik pont: Mivel a probléma hasonlóan jelentkezik az egész vonalon, de lehet, hogy más vonalakon is, a legolcsóbb és legegyszerűbb az lenne, ha a HÉV haladási irányát felcserélnék,, mindkét irányba a jelenlegivel ellentétes sineket használnák, így a megállókat nem kellene áttelepíteni, csak a biztosítóberendezéseket áthelyezni. Ajtajaik szerencsére mind a két oldalon vannak...
i18n: Events
- 2018-10-26
- Budakalászi Önkormányzatnak bejelentve.