Description
A 21-es számú, újonnan gyorsforgalmi út Nagybátonyi lehajtója igen veszélyes, mert egy egyébként is beláthatatlan kanyarban, dombok között fekszik, ráadásul Pásztó felől jövet kanyarodó sáv sem került kiépítésre. A kereszteződés előtt még egy buszmegálló is van, melynek öble nem esik egybe a kereszteződéssel. Több, nem helyi autós ezért, nem ismerve a viszonyokat, a buszmegállóba sorol be, melyből hirtelen kormányvisszarántással kell visszaérkeznie a főútra, majd ismét besorolnia a meredek, beláthatatlan kereszteződésbe.
Location
Bátonyterenye, Béke út, 3070 Magyarország
Solution Proposal
Bejelentő javaslata: Kanyarodó, lassító sáv kiépítése a kereszteződés ki- és bekanyarodói számára, esetleg egybekötve a buszmegállóval.
i18n: Events
- 2021-10-27
- Nem értjük a problémát, pontosítást kérünk szépen: a Google Térképen ugyanis látszik a dedikált balra kanyarodó sáv. A jobbra kanyarodás tényleg necces, főleg a helyismerettel nem rendelkezők számára.
- 2022-08-26
- A Magyar Közút válaszolt. Röviden: a változtatás NEM indokolt. Bővebben:"A 21. sz. főút nem gyorsforgalmi út, hanem főútvonal, melyet a csomópontokat követően kihelyezett jelzőtáblák is jeleznek.Ugyan valóban több 110 km/ó emelt sebességű szakasz van az úton, de a kérdéses csomópontban 70 km/ó sebességkorlátozás van érvényben, amelyre LED-es változtatható jelzésképű táblák is felhívják a megengedettnél gyorsabban közlekedők figyelmét.A csomópont területén lévő autóbuszöbölben útburkolati jel jelzi a megállóhelyet.A hivatkozott szakaszon önálló jobbra kanyarodó sáv azért nem került kialakításra, mert az oda besoroló nagy méretű járművek kitakarhatják az egyenesen haladó járművet a mellékirányból érkező jármű vezetője elől. A buszmegálló is ezért van kissé távolabb a mellékirány becsatlakozásától. A csomóponton átvezetett két azonos irányú sáv – a forgalomnagyságát is figyelembe véve – lehetővé teszi a mellékirányba történő biztonságos kisorolást.A csomópont közvilágítással is el van látva, ami javítja az éjszakai áttekinthetőséget. A gyalogosok és kerékpárosok átvezetése aluljárón keresztül történik.A csomópontban előforduló konfliktushelyzetek alapvetően a sebességhatárok megszegésére vezethetők vissza."