Description
A Mária Terézia utca folytatása, a Pécsi utcában a Duna utca felé haladva a kereszteződés előtt két tábla van 20 méterre egymástól. Az egyiken egy széles fekete nyíl jobbra mutatja, a másikon pedig egy ugyanolyan széles fekete nyíl balra - szerintem - a főútvonalat, jelentsen az bármit, legalább is az elsőbbséget. Ugyanakkor mind a (kopott) felfestés, mind a Duna utcai táblák az első táblával vannak összhangban. Mit jelent a második, a kereszteződéshez közelebbi? Mi az elvárt viselkedés ebben a kereszteződésben?
Youtube
Location
Budapest XXII., Pécsi utca
Solution Proposal
Először szeretném megérteni a helyzetet, mert ez most nagyon ellentmondásos. Persze úgy, hogy a forgalomban vagyok, és nincs időm tűnődni a rejtvényen, még ha csak max. 20 km/h sebességgel haladok is, nem teherautót vagy buszt vezetve...
i18n: Events
- 2021-04-30
- Szerintünk is. Kimentünk a helyszínre (lásd a videót!) és teljes a zavar: mindenkinek az érzékére (illetve autóméretére) van bízva, hogy menjen...
- 2021-04-30
- Bejelentjük a Budapest Közútnak. Várjuk a megfejtésüket.
- 2021-06-19
- Válaszoltak a Budapest Közúttól. Idézzük: "Tájékoztatjuk, az „Egyéb veszély”-t jelző jelzőtáblák a „Forgalmi rend változás” kiegészítő táblával együtt értendők. Ezek hívják fel a figyelmet, hogy a kereszteződéshez érve fokozott figyelmet kell fordítani a jelenlegi (korábbihoz képest megváltozott) új forgalmi rendre.A Pécsi utca felől érkezve az alatta lévő tábla olyan „Útirány-előjelző tábla” mely a magasságkorlátozással érintett gépjárművek számára ad tájékoztatást, hogy melyik útirányban haladhatnak tovább.A kanyarodó főirány számára a burkolati jelek jól láthatóak, mint az a videón is látszik, a háromágú csomópontban egy ág kap felfestéssel és táblával jelzett elsőbbségadási kötelezettséget. Ezek alapján a forgalmi rend egyértelműen van forgalomtechnikai jelzésekkel előjelezve.Sok esetben az okoz problémát, hogy a gépjárművezetők megszokásból vezetnek és nem veszik figyelembe a Duna utcán (a Duna irányába haladva) az újonnan megnyitott Pécsi utcát.A 20 km/órás sebességkorlátozó táblák mind a két esetben a „Veszélyes útkanyarulat” táblákkal együtt vannak kihelyezve. A Duna utcán érkezve, mivel elsőbbségadási kötelezettség van, és ebből az irányból már a csomópont geometriája elegendő a 30 km/órás sebességkorlátozás.A Duna utca irányából kihelyezett magasságkorlátozó tábla korábban a csomópont után volt, ekkor azonban több észrevétel is érkezett Társaságunkhoz, hogy túl messze van, nem látható időben. Az észrevétel alapján azonban módosítani fogjuk, hogy egyértelmű legyen, hogy a korlátozás kizárólag a Duna utcai aluljáróra vonatkozik."
- 2021-09-17
- Nem értünk egyet a Budapest Közút álláspontjával. Véleményünk, tapasztalatunk (lád a videónkat!) szerint a helyszín közlekedési szabályozása túlbonyolított, a közlekedők számára nehezen értelmezhető. Vizsgálatot kértünk a Főpolgármesteri Hivataltól.