Description
Az M3-as és M30-as autópályák találkozásánál a lehajtón a külső íven (M3-ról M30-ra) 60, a belső íven (M30-ról M3-ra) 50 km/h sebességkorlátozó táblákat helyezett el az útkezelő. Az alacsony korlátozás az elválasztott irányú, széles, jól belátható, nagy sugarú íveken megítélésünk szerint indokolatlan, a haladás itt normál képességű, állapotú járművekkel jóval magasabb sebességgel is biztonságos.
Képek: arra járva a kocsiban hátrafordulva pont sikerült elkapnom az ellenirányú 50-es táblát, később a Google StreetView-ról vágtam ki képeket a túlzó korlátozás illusztrálásához. Érdekességképp még megemlítem, hogy az M30-M3 irányban Budapest felé egyáltalán semmilyen korlátozás nem látható a StreetView-n az enyhe ívű kanyarban, Nyíregyháza irányban viszont egy 90-es korlátozást követ az 50-es, ami tudomásunk szerint szabálytalan: nem szabadna 30 km/h-snál nagyobb lépcsőkben csökkenteni a sebességet.
Location
VRGH+WH Mezőcsát, Magyarország
Solution Proposal
A csomópont szabályozásának felülvizsgálata, a korlátozás megemelése életszerű szintre; ha az esőben, hóban megjelenő csúszásveszély alacsonyabb sebességet indokolna, akkor ezt kiegészítő táblás további korlátozással javasoljuk jelölni.
i18n: Events
- 2025-03-13
- Jelezzük a problémát a Magyar Közútnak!
- 2025-03-17
- Jött válasz a Magyar Közúttól: ezt a szakaszt az MKIF, azaz a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kezeli. Továbbítjuk a bejelentést nekik.