Description
Székesfehérváron a vasúti pályaudvar előtt elvezető út (Prohászka út, Béke tér majd Mártírok útja) 800 méteres szakasza nemrég 30-as korlátozást kapott. Az úton a tanítási időszakban hétköznapokon reggel valóban nagy a forgalom és sok a gyalogos, kerékpáros is a térségben, de ezen a hétköznaponkénti pár órás idősávokon túl a korlátozás a járműforgalmat teljesen értelmetlenül korlátozza. A Google Mapsről mentett képek júliusban készültek és remekül be is mutatják, mennyire nincs ilyenkor itt forgalom.
Ez a 30-as korlátozás a széles, biztonságos, a kerékpár-, gépjármű- és gyalogosforgalmat elkülönítetten vezető, fontos gyűjtőúton kiváló példa arra, hogyan lehet a járművezetők szabálykövetési hajlandóságát, a jelzésekre való érzékenységüket lerontani a forgalom ritmusát semmibe vevő túlszabályozással.
Location
Székesfehérvár, Béke tér 2, 8000 Magyarország
Solution Proposal
A 30-as korlátozás időbeli szűkítése kiegészítő táblákkal a tanítási időszakokra, azon belül a reggeli, illetve ha forgalmi mérés, megfigyelés indokolja, délutáni csúcsforgalom idejére. (SZEPTEMBER-JÚLIUS, 7:00-9:00)
i18n: Events
- 2024-11-04
- A székesfehérvári önkormányzat Városüzemeltetési és Környezetvédelmi Iroda vezetőjének jeleztük a problémát.
- 2024-11-05
- Jött egy gyors válasz, hogy a bejelentésünket a Közlekedési Iroda – mint szakiroda - munkatársainak továbbították.
- 2025-03-05
- Azóta nem jött több válasz, úgyhogy rákérdezünk.
- 2025-03-18
- Válaszolt az irodavezető, hogy szerintük meg indokolt.---> Bejelentésére tájékoztatom, hogy a sebességkorlátozás indokolt a jelzett útszakaszon. Az út mellett iskolák, művelődési ház, vasútállomás, autóbusz-decentrum, autóbusz-megállóhelyek, lakótelepek, templom található.A 680 m hosszú útszakasz vonalvezetése nem egyenes, kis sugarú ívek, középszigetek és autóbusz-megállóhelyek miatti sávelhúzások, kijelölt gyalogos-átkelőhelyek (5 db) vannak. <---
- 2025-04-01
- Tisztában vagyunk azzal, hogy az érintett szakaszon társadalmi és oktatási intézmények vannak, de például hétvégén, illetve nyáron ezek kihasználtsága minimális. Éppen ezért javasoljuk időszakonként eltérő forgalmi rend kialakítását.Egyesületünk működésének célja az indokolatlan táblák megszüntetésével javuljon a közlekedők szabálykövetési hajlandósága. Ennek a 30-as táblának például a nyugodt időszakokban "életben" tartása a valóban indokolt időszakokban csökkenti a hatékonyságát.