Description
Az Ésszerűbb Közúti Közlekedésért Egyesületnél közlekedési balesetek elemzéséből készülő tanulmány összeállítása során kiugróan magas baleseti rizikót azonosítottunk a Teréz körút 14-62. számok közötti, kb. 750 méteres szakaszon. Itt szembeszökően magas a gyalogosgázolások száma - valószínűleg az egymástól túl messze lévő zebrák miatt.
Location
Budapest, Teréz krt. 30, 1066 Magyarország
Solution Proposal
Javasoljuk Különösen veszélyes hely megjelölésekkel ellátni a szakaszt a járművezetők számára, 40 km/h-s korlátozást alkalmazni, és akár összességében kiemelni a főváros úthálózatának általános rendszeréből ezt a zónát valamilyen kreatív forgalomszervezési megoldással, ahol az autók, a villamos, a gyalogosok, kerékpárosok egymásra figyelve, együtt képesek közlekedni.
i18n: Events
- 2024-06-07
- Bejelentettük a Budapest Közútnak!
- 2024-07-11
- Válaszoltak a Budapest Közúttól: " A Teréz körút jelzett, Nyugati tér és Oktogon közötti szakaszának a forgalmi rendje a jövőben várhatóan megváltozik, a Budapesti Közlekedési Központ beruházásában rövidesen megkezdődik ennek tervezése, amely magával vonja majd a jelenlegi sebességkorlátozások felülvizsgálatát is. A Teréz körút felújításáig a forgalmi rendet nem kívánjuk módosítani."
- 2025-04-01
- Eltelt háromnegyed év - érdeklődünk a fejleményekről.
- 2025-04-15
- A Teréz körút Nyugati tér és Oktogon közötti szakasza forgalmi rendjének tervezése megkezdődött, jelenleg a tervkészítés fázisában van. A beavatkozás időbeli megvalósulásáról Társaságunknak információi nincsenek, ezzel kapcsolatban kérjük forduljon a megrendelő Budapesti Közlekedési Központ felé. <--- írja a Budapest közút. mi pedig érdeklődünk a BKK-nál.
- 2025-06-17
- Két hónapra meg is érkezett a BKK válasza a BALESETVESZÉLYES bejelentésre. "tájékoztatjuk Önöket, hogy a felvetésükben egy 750 méter hosszú szakaszt emelnek ki, és arra hivatkoznak, hogy 119 balesetből 10 történt az adott szakaszon. A pontos kép érdekében kérjük az adatok pontosítását arra vonatkozóan, hogy milyen adatbázis alapján szűrték a baleseteket, kérünk információt az időtávra és a területre vonatkozóan.Szakmai állásfoglalásunkat, arra vonatkozóan, hogy az említett terület valóban kiemelt kockázattal bír, csak pontos adatok ismeretében tudjuk megadni. A Nagykörút egészét érintő fejlesztés során különös figyelmet fordítottunk már a tervezési diszpozíció megfogalmazásakor a közúti biztonsági helyzet értékelésére, azonosítottuk a Nagykörútra vonatkozó speciális kockázatokat, melyek kezelése egyik kiemelt cél a beruházás kapcsán.A Nagykörút fejlesztésének ütemterve jelenleg az alábbi: Tervezési szerződéskötés: 2025. III. negyedév Tervezés lezárása. 2027. II. negyedév Kivitelezési közbeszerzés lezárása, szerződéskötés: 2027. IV. negyedév – 2028. I. negyedév Kivitelezés vége: 2029. I-II. negyedév"Természetesen, válaszolunk nekik precízen, viszont azt nem pontosan értjük, miért kell akár egy balesetnek is történnie olyan helyen, melyről messziről üvölt, hogy kódolva van benne a baj? Főleg úgy, hogy a válaszukban is elismerik, hogy "azonosítottuk a Nagykörútra vonatkozó speciális kockázatokat, melyek kezelése egyik kiemelt cél a beruházás kapcsán"... És pikkpakk 4 év múlva már kész is lesz. Átbeszéljük a továbbiakat az egyesületben.