Description
Probléma leírása egy nem helyi sofőr szemszögéből (a sofőrünk a MOL kút felől érkezik) [nem megtörtént eseménysor]: Körforgalom, 5 kijárattal, amiből az egyik kijárat csak egy apró utca, ami 5 háznak biztosít kihajtási lehetőséget. A GPS persze kijáratnak tekinti, mert hát az, de ez akkor és ott nem esik le elsőre az embernek, és amikor azt mondja a GPS, hogy 3. kijárat, akkor az emberünk majdnem a 4.-en megy ki, de aztán az anyós ülésen ülő rokona hirtelen szól neki, hogy itt hajts ki. Nagy nehezen sikerül eltalálni a kijáratot, de csak egy másodperc nyugtuk van, ugyanis 20 méterre a körforgalomtól egyből van egy kisebb kereszteződés, ahol nincs elsőbbség adás kötelező tábla, tehát jobb kezes. Emberünk, aki pedig épp heves vitát kezdene arról, hogy miért pont ez a kijárat és nem az eggyel későbbi, és vajon jó helyen mentek-e ki; nem biztos, hogy meg fogja adni az elsőbbséget az esetlegesen jobbról érkező autósnak/biciklisnek (mert természetesen itt megy el egy bicikli sáv is).
Ha indokolt az, hogy ez a kereszteződés jobbkezes legyen, akkor érdemes lenne kitenni egy egyenrangú útkereszteződés veszélyt jelző táblát, annak érdekében, hogy a sofőrök könnyebben be tudják azonosítani a veszélyforrást.
Ha nem indokolt, egyszerűbb lenne elsőbbséget biztosítani a körforgalmat elhagyók számára egy elsőbbség adás kötelező tábla kihelyezésével (de ezt úgy, hogy ne takarja ki a helyszínen található fának a lombkoronája).
Egyéb információk: szerintem indokolatlan, hogy ez jobbkezes legyen, mert a legközelebbi jobbkezes kereszteződés jóval odébb van, és egy 30-as övezet része, mely övezetben a kereszteződések többsége jobbkezes --> az általunk vizsgált kereszteződés nem jobbkezes környék. (2. kép)
És itt jön képbe az, hogy bárki bármit benézhet (jelen esetben én): Körülbelül a helyszínen található bicikliút átadása óta használom ezt a bicikli utat (ami már jó pár éve át lett adva), és még sosem figyeltem meg, hogy amúgy ez egy egyirányú utca, egészen ezen cikk anyagának az összeállításáig. Ez például azt jelenti, hogy a sofőr, aki érkezik, autót nem tud elütni, de biciklist még igen. Érdekes, hogy elvileg nem is kéne megadni az elsőbbséget az autóknak a kihajtó biciklisek részére, mert nincs kihelyezve a kiegészítő "kivéve biciklivel" tábla az egyirányú utca tábla alá, tehát nem kap tájékoztatást arról, hogy itt biciklis forgalomra kell számítani. Szintén érdekes, hogy az egyirányú útszakasz végén a behajtani tilos tábla alól bezzeg nem felejtették le ezt a kiegészítő táblát.
Képekhez tartozó szöveg:
1. kép: Az a kijárat, amit a GPS valószínűleg jelöl, de a sofőr nem fogja beleszámolni. (Ezen szerintem nincsen semmi változtatni való, jó úgy ahogy van. Csak annyi a szerepe, hogy esetleg elterelje a figyelmet azokról a dolgokról, amik fontosabbak lennének.)
2. kép: Piros pöttyel jelölve az a kereszteződés, amelyiken változtatni kéne; kék pöttyel a legközelebbi jobbkezes kereszteződés, zöld csíkkal az a szakasz, amely egyirányúsítva van.
3. kép: Pirossal jelölve az, akinek jelenleg elsőbbséget kéne adnia, kékkel jelölve a biciklis forgalom, ami elsőbbséget élvez, sárgával bekeretezve az egyirányú utca tábla, amelyiknek hiányzik a kiegészítő táblája.
4. kép: Az egyirányú utca végén található behajtani tilos tábla ellátva a szükséges kiegészítő táblával
5-6. kép (ami az első képről lemaradt): Nem csak az út kivitelezése hibás, hanem a sofőrök is. Nem csodálnám, ha valakit egyszer mentővel vinnének el.
Location
Tatabánya, Kossuth Lajos u. 30, 2800 Magyarország
Solution Proposal
Elsőbbség adás kötelező tábla kihelyezése, VAGY egyenrangú útkereszteződésre figyelmeztető veszélyjelző tábla kihelyezése (valamint a hiányzó "kivéve biciklisek" tábla pótlása)