Életveszélyes körforgalmak a 21-es úton

Probléma leírása

21-es főút. Gyorsforgalmi. 110 km/h megengedett. Hatvan és Pásztó között többször körforgalom, ezek megközelítése egyetlen 70-es táblával jelezve! Ma, 2020. november 21-én szemtanúja voltam egy balesetnek. Nem megfelelő tempóval belehajtott egy személyautó a körforgalomba és a korlátot áttörve felrepült, majd a mély árokba zuhant orral. Súlyos sérülések, lehet, hogy halál is.
Szimuláltam az eseményt. Mindent szabályt kihasználva és betartva szinte elkerülhetetlen a baj.

1. Hogyan lehetséges egy 110-es sebességű úton ilyen körforgalom létesítése úgy, hogy csak egyetlen 70-es tábla van kitéve?
2. Ez a formula ismétlődik Jobbágyinál, Zagyvaszántónál, Selypnél.
3. Minimum egy 50-es tábla és talán egy 30-as is azonnal kihelyezendő, mivel a rutinos vezetői személyes teszt egy átlagos személyautóval max. 30 km/h-t, de inkább 20 km/h-t bír!
4. Sokkalta nagyobb sebességet elbíró autópálya fel- és lehajtók 40-es táblával védettek.

Tragikus nap volt ez a mai, a sofőr figyelmetlenségét nem tudom vizsgálni, könnyűszerrel rá lehet terhelni a felelősséget, de hogy az EU-ban, Magyarországon ilyen kialakítású út hogyan kaphatott legalitást, az rejtély!

Helyszín

Jobbágyi, körforgalom Magyarország

Megoldási javaslat

Indokolt sebességcsökkentő táblák elhelyezése, vagy a körforgalom átépítése/felüljárósítása gyorsforgalmi úthoz méltó módon. És ez már nem segít a mai sérülteken, de talán a jövő lesz balesetmentes.

Események

2020.11.27.
Nem pontosan értjük, mert a Google Utcaképén a Bejelentő által megjelölt helyszínen ott a 70-es, majd később az 50-es sebességkorlátozó tábla, ráadásul mindkét sáv mellett és az aszfaltra festve is. Pontosítást kérünk.
2021.01.11.
Ismét írunk a bejelentőnek, illetve facebookos oldalunkon is rákérdezünk erre.
2021.04.30.
Többször is írtunk a bejelentőnek, nem válaszolt. A problémát pedig nem értjük, főleg, hogy rendszeresen járunk is arra.
2021.04.30.
Az ügyet lezártuk.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ