Jelzőlámpa helytelen beállítása Leányfalun

Probléma leírása

Leányfalu területén a 11-es főút (Móricz Zsigmond út) és a Gyulai Pál utca kereszteződésében felállított jelzőlámpa a vélhetően helytelen beállítása miatt a reggeli (~7-9 óra) és a délutáni időszakban (16-19 óra) nagyjából 1 kilométeres dugó kialakulását idézi elő. A 11-es főúton haladó kocsisor feltorlódik (reggel a Budapest felé vezető oldalon, délután pedig a Visegrád felé vezető oldalon), mert a lámpa túl gyakran vált és a minimális keresztforgalomnak a Gyulai Pál utcán túl hosszú időt biztosít az áthaladásra. A főúton 70 másodpercig van zöld, míg a keresztutcán 50-ig, holott az autóforgalom aránya kb. 30:1.

Helyszín

Leányfalu, Gyulai Pál u. 4, 2016 Magyarország

Megoldási javaslat

A jelzőlámpa váltási ritmusának átállítása a jelenlegi 70 másodperc/5 0 másodperc helyett úgy hogy a 11-es út forgalmának áthaladását jobban segíteni a megnövelt zölddel, míg a keresztutcának elegendő körülbelül 30 másodperc, különösen a csúcsforgalmi időszakokban. Javasolt ehhez hozzáhangolni a néhány száz méterrel odébb található 11-es főút és Erkel utca kereszteződésében lévő lámpát is.

Események

2020.06.16.
Ez általában bonyolult ügy, főleg olyan úton, ahol nem mindenhol szabályozza a forgalmat jelzőlámpa. Az ügyet természetesen bejelentettük a Magyar Közútnak.
2020.06.26.
A Magyar Közút válasza: "Leányfalu lakott területén belül a 11-es főút – Gyulai Pál utca csomópontjában üzemelő forgalomirányító jelzőlámpa működését megvizsgáltuk, az rendben üzemel. A berendezés a 11-es főút részére folyamatos szabad jelzést ad mindaddig, míg a mellékirányból jármű nem érkezik, vagy a gyalogos nyomógombot meg nem nyomják. A kiadható szabad jelzések minimális hosszát a mellékirány esetén a kijelölt gyalogos átkelőhely minimális szabad jelzésének hossza határozza meg, melyet a jelenlegi útügyi műszaki előírás szerint 1,5 m/s gyalogos sebességgel kell számolni, ettől eltérni nem lehet." Úgy tervezzük, mi is megvizsgáljuk a helyszínt.

Nemzeti Együttműködési AlapMiniszterelnökségBGA

A TraffiX működésének finanszírozásában a Nemzeti Együttműködési Alap is közreműködött.

A weboldalon sütiket használunk, hogy kényelmesebb legyen a böngészés. További információ